Nasz zespół

Zofia Fenikowska

Zofia Fenikowska

Nazywam się Zofia Fenikowska, mówią na mnie Zoja. Jestem nauczycielką przedszkolną i wczesnoszkolną, edukatorką i instruktorką. Czuję się częścią natury i nieustannie czerpię z niej inspirację do tworzenia, budowania trwałych relacji, dostrzegania wartości w otaczającym nas świecie. Miałam to szczęście, że wczesne dzieciństwo spędziłam na wyspie Wolin, gdzie podwórko naszego domu płynnie przechodziło w las. Większość życia mieszkałam w Krakowie, jednak wciąż kultywując bliską więź z przyrodą: spacerując, jeżdżąc na rowerze, żeglując i wyrywając się w góry kiedy tylko mogłam. Zawsze też fascynowały mnie zwierzęta. Z pierwszego wykształcenia jestem tłumaczką jęz. ukraińskiego i rosyjskiego, ale nie wytrzymałam długo w biurze... Pracując jako instruktorka żeglarstwa odkryłam, że lubię spędzać czas z dziećmi, jednak nie pasował mi sportowy „dryl”. I tak odkryłam Porozumienie bez Przemocy, i poczułam, że jednak są ludzie, którzy widzą świat tak jak ja. Szukając swojej drogi odbyłam #DzikieStudia (pierwszy w Polsce kurs edukacji przyrodniczej na wzór niemiecki), zbierałam szlify na obozach #TropyPrzyrody i #ODEŹródła, skończyłam podyplomowo Edukację Wczesnoszkolną i Wychowanie Przedszkolne i zaczęłam współprowadzić leśne wyprawy z #UczeniewTerenie. Po drodze pracowałam w przedszkolu z NVC i eksplorowałam także dramę stosowaną w #FundacjaKurdybanek Wiele wiedzy na temat organizacji, finansów czy permakultury dała mi aktywność w #WawelskaKooperatywaSpożywcza, i to dzięki zawartym tam znajomościom uciekając w końcu z miasta obrałam kurs tutaj na Podkarpacie, pod Krosno. Mieszkam teraz w starym domu przy lesie i bobrowisku, wraz z partnerem, adoptowanymi psami, kotami i... gołębiami, które są częścią naszej wielogatunkowej rodziny Od początku 2021 roku spełniam swoje marzenie o pracy pełnej radości i sensu – współprowadząc Skrzypologię razem z Paulą (którą przedstawię w następnym poście)
Paulina Firak

Paulina Firak

Moja ścieżka to towarzyszenie dzieciom i młodym ludziom w poznawaniu siebie i świata. To współtworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której uczymy się przez wielopoziomowe doświadczanie, odkrywamy swoje talenty i budujemy swoją moc sprawczą. Moje kotwice to przyroda i bycie w naturze, muzyka, uważność na siebie i innych, empatyczna komunikacja. Pasjonuje mnie neurodydaktyka, pedagogika Montessori. Jestem fililożką (UJ, filologia polska, spec. nauczycielska), gram na wielu instrumentach, komponuję, tworzę teksty. To, co robię, daje mi wiele radości. Myślę, że udziela się ona innym
Maja Borkowska

Maja Borkowska

Wychowałam się w górach Izerskich, spędzając znaczną część mojego czasu na zewnątrz, biegając po lasach i łąkach, budując szałasy, domki na drzewach i łapiąc żaby. Natura zawsze była mi domem i placem zabaw a także miejscem ukojenia w trudnych emocjach. Studiowałam ogrodnictwo i te studia dały mi sporo wiedzy na temat życia roślin, jednak najwięcej na ten temat nauczyłam się potem studiując permakulturę. Z dziećmi zaczęłam pracować w przedszkolu Montessori, ale szybko doszłam do wniosku, że trzymanie przedszkolaków w zamkniętych pomieszczeniach jest bez sensu, więc przeniosłam się do leśnego przedszkola, gdzie mogłam praktykować to, co wiem na temat zdrowego wychowania dzieci. Wiedzę tą posiadłam zarówno z własnego doświadczenia, jak i innych mądrych ludzi, którzy zgłębiają ten temat, takich jak: Patty Wiplfer, Jean Liedloff czy cała ekipa z Wilderness Awareness School, która jest dla mnie wielką inspiracją. To właśnie w relacji z dziećmi odnajduję drogę, żeby dać coś od siebie dla świata. Żeby dać dzieciom chociaż chwilę, w której mogą się poczuć ważne, wysłuchane, ukochane, mądre i w której mogą odszukać połączenie nie tylko z innymi ludźmi i naturą ale też z samymi sobą. Uwielbiam chodzić z nimi po lesie, szukać z nimi odpowiedzi na ich pytania, iść za ich ciekawością i zachwycać się drobnostkami razem z nimi. Dla mnie poczucie bliskiego połączenia z naturą było zbawienne i jest dla mnie wciąż głównym źródłem poczucia bezpieczeństwa i własnej mocy.